Plik produktowy – co to takiego i czy jest mi to potrzebne?

Jeśli zależy ci na rozwoju swojego sklepu internetowego i chcesz mieć szansę na pokonanie konkurencji, a przynajmniej zaistnienie w świadomości potencjalnych internetowych klientów nie skupiaj się jedynie na pozycjonowaniu lub tradycyjnej e-reklamie. Te sposoby są może dobre i niezawodne, ale pozycjonowanie wymaga czasu, a typowa reklama internetowa generuje spore koszta.

Zanim zobaczysz pierwsze efekty tych działań, minie sporo czasu i wydasz dużo pieniędzy. Jeśli wolisz tego uniknąć i zastanawiasz się nad reklamą, która trafia wprost do odbiorcy, już zainteresowanego produktem, który sprzedajesz, zapewne słyszałaś / słyszałeś już o plikach produktowych. Pliki te są narzędziami integrującymi e-sklepy z platformami sprzedażowymi, pośrednikami, porównywarkami, czy wreszcie innymi narzędziami marketingowymi.

Czym jest plik produktowy i jak powinien wyglądać?

Plik produktowy – co to takiego i czy jest mi to potrzebne?W dużym uproszczeniu plik produktowy można określić mianem bazy danej produktów, które sprzedajesz w swoim sklepie. Plik produktowy najczęściej ma postać pliku XML lub CSV, który zawiera wszystkie podstawowe informacje o produktach i, co najważniejsze, są to informacje przedstawione w takiej formie, że można je łatwo zintegrować z platformami marketingowymi (na przykład porównywarkami takimi, jak Skąpiec, Ceneo czy Nokaut). Dzięki temu, dane o towarach trafiają bezpośrednio do platformy i stają się łatwe do odnalezienia dla potencjalnych klientów.

O tym, jakie informacje należy zawrzeć w pliku produktowym decydują zarówno wymogi poszczególnych platform, jak i twoje potrzeby czy oczekiwania. Masz duży wpływ na ostateczną formę prezentacji informacji o towarach dostępnych w twoim sklepie – dostarczasz bowiem zarówno ich opisów, jaki i zdjęć.

Przy okazji generowania pliku produktowego warto więc zwrócić uwagę na sposób prezentowania informacji. Powinny być one unikalne, rzetelne, możliwie wyczerpujące, ale też należy zawrzeć w nich przekaz marketingowy, który skłoni internautę do odwiedzenia właśnie twojego, konkretnego sklepu.

Jeśli nie potrafisz przygotować pliku produktowego samodzielnie – możesz skorzystać z fachowej pomocy. Znajdziesz ją w wyspecjalizowanych firmach. Poszukaj ich w internecie.

Więcej informacji na: http://feedink.com/pl/

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *